De lijn van de Paashaas.

Heeft u ooit wel eens een te zware paashaas gezien? Vast niet. De paashaas is veel buiten en daar kunt u meestal ook voor kiezen. Voor kinderen in het voorjaar weer fijn buitenspelen. Gun het uzelf en ga alleen  of  samen met anderen wat vaker  lekker wandelen, fietsen, hardlopen of misschien skeeleren? Het Park Lingezegen is dicht bij huis en biedt veel mogelijkheden. Ik zag er vele soorten vogels ( broedende kievitten, ijsvogel, lepelaars, pestvogel), hazen en reeën, een vos. En dan al die voorjaarsbloeiers als klein en groothoefblad, speenkruid, de gele plomp, maarts viooltje, pinksterbloem etc. Wie weet ga ik u er komende periode ook tegenkomen. Lekker ontspannen en ongemerkt extra calorieën verbranden. Net zoals ongemerkt toch dat paaseitje in uw mond kan verdwijnen.

Doet u het liever bewust dan is het handig het volgende tabelletje te raadplegen:

 

voedingsmiddel Gewicht

grammen

Kcal Wandelen  minuten Fietsen minuten
Volwassene kind Volwassene kind
Ei, gekookt 50 70 16 32 10 20
Paaseitje, chocolade 7 40 9 18 5 10
Paashaas chocolade 25 125 30 60 15 30
Paashaas,gevulde koek 60 260 60 120 35 70
Paaskoekje 10 50 11 22 6 12
Paasstol 40  120 28 56 16 32
Advocaatje 50 120 28 —- 16 —-
Cola/Sinas 200 80 19  38 11   22
Wijn 100 80 19 —- 11 —-

 

In ieder geval wens ik u een mooi voorjaar en een fijn paasweekend.